L-karnityna – opinie na temat właściwości wyszczuplających

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Czym jest L-karnityna?

L-karnityna plus laboratoria Olympus

L-karnityna jest naturalnie występującym i ważnym składnikiem odżywczym w procesie konwersji energii. Przenosi tłuszcze do mitochondriów, powszechnie znanych jako piece komórkowe. Tutaj energia pozyskiwana jest z kwasów tłuszczowych. Bez L-karnityny kwasy tłuszczowe nie mogą się poruszać. W związku z tym konieczne jest dostarczenie energii do narządów kopalnianych serca, mięśni i wątroby. L-karnityna odgrywa ważną rolę w organizmie w następujący sposób: …………………………….. ………………………………………….. ………………………………………….. ..

  • produkcja energii z tłuszczów,
  • Zapewnienie wytrzymałości dla sportowców wyczynowych,
  • wsparcie regeneracji po treningu,
  • dostarczanie energii do serca i do komórek odpornościowych,
  • zapobiegają przedwczesnemu zmęczeniu podczas treningu.

Gdzie występuje L-karnityna w ludzkim ciele?

Ciało ma około 20-25 g L-karnityny. Komórki i narządy o wysokim zapotrzebowaniu na energię wymagają wysokiej koncentracji L-karnityny, ponieważ bez niej nie są w stanie prawidłowo funkcjonować. Ciało może wytwarzać niewielkie ilości tego pierwiastka, ale aby do tego doszło, potrzebuje prekursorów – lizyny i metionii oraz kofaktorów – rewitalizmu. C, B3, B6 i żelazo. Niedostateczne poziomy jednego z tych składników ograniczają zdolność organizmu do produkcji L-karnityny.

Gdzie jest L-karnityna w naszym jedzeniu?

L-karnityna w mega kapsułkach

L-karnityna jest obecna w diecie. Czerwone mięso jest bogate w L-karnitynę. Jego mniejsze ilości zawierają ryby, drób i mleko. Dzieci pobierają L-karnitynę z mleka matki. Produkty roślinne zawierają minimalne ilości L-karnityny. Średnio zużywa się od 100 do 300 mg L-karnityny dziennie.

Występowanie l-karnityny w żywności:

  • Gra, wołowina 100-220 mg / 100 g
  • Wieprzowina, mięso królicze 20-30 mg / 100 g
  • Drób 6-30 mg / 100 g
  • Ryby 6-20 mg / 100 g
  • Kiełbasa 1-20 mg / 100 g
  • Mleko, ser, produkty mleczne 1-10 mg / 100 g
  • Grzyby 1-5 mg / 100 g
  • Owoce, warzywa, orzechy 0-1 mg / 100 g

Kto powinien używać L-karnityny?

L-karnityna jest niezbędna, szczególnie w czasach zwiększonego wysiłku fizycznego i stresu. Ze względu na skutki zdrowotne wielu ludzi sięgają po suplementy, które go zawierają: ..

  • sportowcy wyczynowi, osoby uprawiające sport jako hobby,
  • ludzie odchudzający,
  • kobiety w ciąży lub karmiące piersią,
  • starsi,
  • wegetarianie i ludzie, którzy jedzą bardzo mało mięsa,
  • osoby, które chcą utrzymać lub poprawić swój stan zdrowia.

Jakie są zalety L-karnityny dla sportowców?

Strzał l-karnityny

Istnieje wiele naukowych dowodów na to, że suplementy L-karnityny mają korzystny wpływ na sportowców i ludzi aktywnych. Chodzi głównie o zwiększenie wytrzymałości, co wiąże się z opóźnieniem odczucia zmęczenia, organizm także szybciej się regeneruje. Ponadto, sportowcy, którzy stosują L-karnitynę, zaobserwowali mniejszą ilość wolnych rodników, zmniejszone uszkodzenia tkanek i mniejszą kwasowość mięśni po treningu. L-karnityna przyspiesza spalanie tłuszczu, zmniejsza rozkład aminokwasów i stymuluje syntezę białek, co pomaga w wytworzeniu beztłuszczowej masy ciała. Można powiedzieć, że L-karnityna zapewnia ciału rodzaj treningu. Zwiększa satysfakcję podczas aktywności fizycznej, a także przyspiesza trening.

Czy L-karnityna jest uważana za środek dopingujący?

L-karnityna nie ma statusu środka dopingującego i dlatego nie znajduje się na żadnej z list substancji dopingujących. Jest to bardzo naturalny składnik odżywczy, który występuje zarówno w pożywieniu, jak i w organizmie człowieka. Jednak wspiera sportowców w chwilach zwiększonego wysiłku. L-karnitynę stosowali najlepsi sportowcy Igrzysk Olimpijskich w 1980 r., A wielu sportowców nadal to robi.

Czy L-karnityna może pomóc w odchudzaniu?

ciekła l-karnityna

L-karnityna, dzięki działaniu w organizmie, może być długotrwałym środkiem wyszczuplającym. Warto jednak zauważyć, że samo stosowanie L-karnityny nie zmniejszy masy ciała. Badania wykazały, że stosowanie L-karnityny w połączeniu z dietą o obniżonej kaloryczności, a także wprowadzenie aktywności fizycznej, pomaga osiągnąć optymalną wagę. Ponieważ przyspiesza proces spalania tłuszczów, jeśli jest spożywany razem z nimi, zapewnia, że są one spalane i nie kumulują się w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej. L-karnityna może również zmniejszać stężenie lipidów we krwi. Ponadto badania na zwierzętach wykazały, że L-karnityna może zmniejszać uczucie głodu, co zmniejsza ilość spożywanego pokarmu.

Jaka jest rola L-karnityny w sercu?

Serce działa nieprzerwanie i jest najważniejszym narządem. Aż 70% energii potrzebnej do jego pracy uzyskuje się z kwasów tłuszczowych. Z tego powodu serce zawiera wysoki poziom L-karnityny. Jednak nie jest w stanie wyprodukować go samodzielnie, a więc zależy od zaopatrzenia tego składnika w krew. Badania potwierdziły korzystne działanie L-karnityny na choroby serca, szczególnie w arytmii i złogach tłuszczu. Tak więc ta substancja pomaga utrzymać serce w dobrej kondycji.

Czy L-karnitynę można stosować podczas ciąży i podczas karmienia piersią?

Zapotrzebowanie na L-karnitynę wzrasta podczas ciąży i podczas karmienia piersią. Tego nie można zapewnić tradycyjną dietą. Znaczny spadek poziomu L-karnityny w organizmie obserwuje się już w 12. tygodniu ciąży. Właściwe jest zatem uzupełnienie tej substancji.

Dlaczego osobom starszym trudno jest spożywać wystarczającą ilość L-karnityny?

Odżywianie trem l-karnityny

Zdolność organizmu do tworzenia L-karnityny zmniejsza się wraz z wiekiem. Ponadto starsze osoby zmniejszają spożycie mięsa, co prowadzi do zmniejszenia konsumpcji L-karnityny. Z wiekiem spowalnia także metabolizm tłuszczów, co powoduje ich akumulację. Białka tworzące mięśnie rozkładają się, co zmniejsza masę mięśniową. Dostarczenie L-karnityny do organizmu może stymulować spalanie tłuszczu, więc wskazane jest suplementowanie tą substancją w przypadku osób starszych, ponieważ pozwala ona dłużej utrzymać siłę i witalność.

Czy u wegetarian występuje niedobór L-karnityny?

Dieta wegetariańska zawiera niski poziom L-karnityny, a w diecie jest niewielu prekursorów, których organizm potrzebuje, aby sam ją wyprodukować. Dlatego wegetarianie obniżają poziom L-karnityny, co przejawia się szybszym zmęczeniem, zmniejszoną wydajnością. Carnipure L-karnityna jest otrzymywana w drodze fermentacji i nie jest ekstrahowana z mięsa, dlatego jest idealna dla wegetarian.

Jak zażywać L-karnitynę?

L-karnitynę należy przyjmować rano, w porze lunchu lub wczesnym popołudniem. Osoby uprawiające sport powinny zająć około 30 – 60 minut przed planowanym ćwiczeniem. Nie zaleca się stosowania tej substancji przed snem lub wieczorem, ponieważ może pobudzać organizm, powodując bezsenność. L-karnitynę stosuje się w dawkach 500-1000 mg, podczas lub po posiłku.
L-karnityna Carnipure jest substancją rozpuszczalną w wodzie, dlatego nadmiar wody jest wydalany przez nerki.

L-karnityna ma najlepszy efekt w połączeniu ze treningiem wytrzymałościowym!

Czy L-karnityna ma działania niepożądane?

L-karnityna jest substancją występującą w naszym organizmie i dlatego jest bezpieczna do jedzenia. Może być stosowany w dłuższej perspektywie bez obawy o skutki uboczne. Bezpieczne dawki dla ludzi to 2g dziennie.

M
O Marzena Wielgus 200 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia.Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*