Jak schudnąć podczas menopauzy?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

odchudzanie menopauza Jak schudnąć podczas menopauzy?

Badania potwierdzają, że okres menopauzy sprzyja wzrostowi ilości tkanki tłuszczowej. Kobiety poniżej 50 roku życia charakteryzują się głównie otyłością typu biodrowego, po menopauzie, najczęściej otyłością brzuszną.

Jest to zjawisko powszechnie znane, a brak odpowiedniego ReAction może prowadzić do otyłości brzusznej, co może prowadzić do szeregu powikłań, takich jak insulinooporność, zaburzenia lipidowe, nadciśnienie. Aby tego uniknąć, musisz zmienić swoje przyzwyczajenia, zmienić dietę i dać sobie więcej ćwiczeń.

Wraz z wiekiem zmniejsza się zapotrzebowanie na energię i tempo metabolizmu. To często prowadzi do zmniejszenia aktywności fizycznej, która nawet w zdrowych nawykach żywieniowych zwiększa ilość tkanki tłuszczowej.

Nie oznacza to jednak, że po menopauzie nie można cieszyć się dobrym kształtem i sylwetką.

Dlaczego łatwiej jest przybrać na wadze w okresie menopauzy?

Pierwszym czynnikiem jest zmiana stężenia hormonów płciowych. Odgrywają ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Wpływają one na lipolizę i lipogenezę, tj. Procesy związane z syntezą i rozkładem tłuszczu. Hormony te regulują również wytwarzanie biologicznie aktywnych substancji wydzielanych przez tkankę tłuszczową, tj. Adipokin: leptyna, adiponektyna angiotensyna.

Istnieją opinie sugerujące, że w okresie menopauzy podwzgórzowe mechanizmy kontroli ilości spożywanej żywności są rozregulowane. Aktywność galaniny, która bierze udział w wychwytie tłuszczu, jest zwiększona, a aktywność neuropeptydu Y, który jest odpowiedzialny za chęć jedzenia węglowodanów, jest zmniejszona. To sprawia, że kobiety częściej używają tłustych produktów podczas menopauzy.

Ćwiczenie jest niezbędne!

Z biegiem lat ilość tkanki mięśniowej maleje. Jeśli nie uwzględnimy większej aktywności fizycznej w naszym życiu, straty tkanki mięśniowej zostaną zastąpione przez tkankę tłuszczową. Warto również pamiętać, że im więcej uda ci się przejść w ciele, tym wolniej twój metabolizm zwolni. Aktywność fizyczna zasadniczo odwraca metabolizm do góry nogami. Dodatkowo aktywność fizyczna zabezpiecza masę kostną, która chroni przed osteoporozą.

Polecamy  Co jeść, by nie mieć zgagi?

Upewnij się, że masz to, co masz na talerzu.

Badania poświęcone analizie preferencji żywieniowych kobiet po 40 roku życia pokazują, że preferują produkty bogate w kalorie. Ich dieta jest uboga w pełnoziarniste produkty węglowodanowe, chude mleko, ryby, warzywa, owoce i rośliny strączkowe. Zwłaszcza te ostatnie są bardzo ważne w diecie kobiet w tym okresie ze względu na zawartość fitoestrogenów, które wydłużają miesięczny cykl, łagodzą objawy związane z kwitnieniem i mogą zmniejszać ryzyko osteoporozy i miażdżycy.

Nawet niewielkie zmiany pozwalają zachować właściwą masę ciała. Jeśli Twoja waga jest odpowiednia, wystarczy zmniejszyć dzienne zapotrzebowanie na energię o 200 kcal, aby upewnić się, że nie ma przyrostu masy ciała. Dla porównania, 200 kcal jest odpowiednikiem np. jeden słodki pasek.

Niektóre produkty są szczególnie odpowiednie dla kobiet po 50. roku życia:

  • pomidory, banany, morele, awokado – szczególnie bogate w potas do regulacji ciśnienia krwi
  • jagody – bogate źródło Antioxidants
  • warzywa liściaste, takie jak szpinak, jarmuż, succola – bogate w wapń i witaminę K – które pomagają utrzymać prawidłową mineralizację kości
  • tłuste ryby morskie: tuńczyk, makrela, śledź, szprot – doskonałe źródło kwasów tłuszczowych n-3 PUFA, mające działanie ochronne w zapobieganiu chorobom układu krążenia, obniżające stężenie trójglicerydów, cholesterolu całkowitego i frakcji cholesterolu LDL w surowicy krwi
  • soja – niektóre badania sugerują, że produkty bogate w izoflawony, takie jak napoje sojowe i ser tofu, mogą łagodzić menopauzę; jeśli jednak ktoś z rodziny ma raka piersi, należy skonsultować się z lekarzem w sprawie zamiaru wprowadzania izoflawonów sojowych do diety.
  • produkty pełnoziarniste z pełnego węglowodanu i płatki owsiane – zawierają błonnik pokarmowy, który podobnie jak kwasy tłuszczowe n-3 PUFA obniża stężenie cholesterolu całkowitego i frakcji cholesterolu LDL oraz reguluje przewód pokarmowy,
  • mleko, jogurt, kefir, maślanka – bardzo dobre źródło wapnia i bakterii probiotycznych; tłuszczowe produkty uboczne powinny być wybrane, najlepiej bez dodatku cukru.
Polecamy  Meridia - opinie na temat pigułek odchudzających sibutramina

Wszystko to można przeżyć

Ważne jest podejście do samego problemu. To, jak kobieta jest ogólnie zorientowana na menopauzę, odpowiada za to, jak działa menopauza w tym okresie. Kobiety, które oceniają niskie zyski, ale podkreślają straty zmian w tym okresie, zwykle cierpią bardziej ze wszystkich niedogodności. Kobiety, które mają wysokie mniemanie o zyskach i niskiej opinii o utracie menopauzy, przechodzą przez nią znacznie sprawniej.

M
O Marzena Wielgus 200 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia.Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*