Dieta odchudzająca

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Otyłość jest zaburzeniem metabolicznym, które staje się obecnie epidemią. Jest to stan, a raczej choroba wieloczynnikowa, głównie ze względu na predyspozycje genetyczne i środowiskowe. Otyłość jest spowodowana niższą aktywnością fizyczną połączoną z przetworzoną żywnością o wysokiej wartości kalorycznej.

Otyłość wiąże się z ryzykiem wielu innych chorób, zwłaszcza chorób sercowo-naczyniowych, cukrzycy, nowotworów, które są obecnie przyczyną największej liczby zgonów. Ponadto, zarówno otyłość, jak i te choroby zmniejszają komfort i długość życia. Dlatego tak ważne jest zapobieganie otyłości i nadwadze oraz skuteczne ich leczenie.

Każdy pacjent powinien być leczony indywidualnie. Leczenie otyłości musi uwzględniać wiek, płeć, wiek, rodzaj otyłości, a także rodzaj zaburzeń metabolicznych, takich jak cukrzyca, dyslipidemia i nadciśnienie. Podstawowym założeniem leczenia otyłości jest osiągnięcie ujemnego dziennego bilansu energetycznego. Oznacza to mniej jedzenia i więcej aktywności fizycznej. Tylko jeśli redukcja kalorii nie jest satysfakcjonująca, można podjąć środki farmakologiczne, a w przypadku tak zwanej „redukcji kalorii” można uniknąć zmniejszenia spożycia kalorii. olbrzymia otyłość, leczenie chirurgiczne. Zabiegi powinny być przeprowadzane systematycznie i umiarkowanie, polegające na zmniejszeniu wagi o 5 do 15% w okresie od 3 do 6 miesięcy.

Leczenie otyłości to przede wszystkim redukcja energii. Ponieważ trudno jest dostosować się do zmian w diecie i stylu życia, wciąż poszukuje się nowych metod, w tym „diety cudów” i „środków cudownych”. Niestety, są to tylko fantazje, nie ma takich cudownych sposobów, ai tak nikt ich jeszcze nie odkrył. Wiele diet nie jest zgodnych z aktualnymi zaleceniami dotyczącymi zdrowej diety i dlatego może być szkodliwe. Najbardziej szkodliwe są diety jednoskładnikowe, diety białkowo-tłuszczowe, oddzielne diety i diety głodowe.

Diety o niskiej energii

W celu zmniejszenia masy ciała zaleca się dietę zawierającą 1000-1200 kcal dziennie dla kobiet i 1400-1800 kcal dziennie dla mężczyzn.

Negatywny bilans energetyczny wynoszący 500-1000 kcal na dzień może spowodować Weight Loss około 0,5 do 1 kg na tydzień. Jednak odpowiednia dieta o niskiej energii musi być zgodna z zasadami zdrowego żywienia. Musi więc zawierać odpowiednie ilości białka, węglowodanów i tłuszczów oraz być bogate w witaminy i minerały. Zalecane ilości to: 25-30% tłuszczu, z czego mniej niż 7% nasyconych kwasów tłuszczowych, 15% białka i około 50-60% węglowodanów.

Sugeruje się zmniejszenie spożycia tłuszczów zwierzęcych i węglowodanów o wysokiej zawartości GI w diecie ubogiej w energię, a jednocześnie picie większej ilości wody i spożywanie większej ilości warzyw. Warzywa są cennym źródłem witamin, minerałów, flawonoidów i błonnika. Ten ostatni składnik jest szczególnie polecany, ponieważ sprawia, że czujemy się szybciej pijani, podczas gdy wchłanianie glukozy spada, a jego stężenie po posiłku, a to z kolei powoduje, że wydzielają mniej insuliny. Rozpuszczalne błonnik obniża także poziom cholesterolu i triglicerydów w surowicy. Najważniejszą rzeczą w tym przypadku jest redukcja hiperinsulinemii, ponieważ insulina zwiększa apetyt, więc promuje spożycie glukozy przez tkankę tłuszczową, zmniejszając jej konsumpcję w mięśniach, co jest czynnikiem utrudniającym odchudzanie.

Polecamy  Skinetrin 2 - opinie na temat suplementu pyłku paznokci

Nieprawidłowy dobór produktów podczas diety może powodować niedobory witamin i pierwiastków śladowych.

Stosowanie diety o niskiej energii pozwala zmniejszyć masę ciała o 10% początkowej masy ciała. Jednak im dłużej będzie on stosowany, tym mniejsza będzie redukcja wagi. Po kilku latach można również powrócić do początkowej masy.

Dieta o bardzo niskiej energii

Jeśli dieta o niskiej energii nie przyniesie oczekiwanych efektów, można stosować dietę o bardzo niskiej energii, która zużywa tylko 800 kcal dziennie. Ta dieta nazywa się VLCD lub dieta o bardzo niskiej kaloryczności. W rezultacie mężczyźni mogą stracić do 2 kg na tydzień, a kobiety do 1,5 kg. Jednak, aby efekty były utrzymane po zakończeniu okresu, musisz zmienić swoje podejście do jedzenia w ogóle.

Dieta VLCD opiera się na przygotowanych przemysłowo, sproszkowanych porcjach dziennie, które miesza się z wodą przed spożyciem. Wskazaniem do stosowania takiej diety jest znaczna otyłość, konieczność szybkiego Weight Loss, np. Przed zabiegiem skutki diety 1000 – 1500 kcal są zbyt niskie. Ta dieta nie powinna być stosowana u dzieci, osób starszych, kobiet w ciąży i karmiących piersią, w zaburzeniach mózgu, wątroby i nerek, cukrzycy insulinozależnej lub w chorobach, w których ograniczenie energii może niekorzystnie wpłynąć na przebieg choroby.

Dieta ta jest stosowana przez okres 3 tygodni, następnie należy zrobić przerwę, w tym czasie zmodyfikowaną dietę stosuje się przez 2 lub 3 tygodnie, tj. Dietę łączącą VLCD z produktami spożywczymi. Leczenie VLCD można następnie przeprowadzić ponownie. Utrata masy ciała w tym okresie jest dwa do trzech razy większa niż w tym samym okresie diety o niskiej energii.

Jednak dieta ta może zwiększać ryzyko powstawania kamieni woreczka żółciowego, a długotrwałe stosowanie diet o niskiej energii może prowadzić do niedoboru witamin i pierwiastków śladowych.

Żywność dietetyczna o niskim indeksie glikemicznym

Coraz częściej mówi się o dietach opartych na produktach o niskim IG, które zapewniają uczucie sytości, szybciej i na dłużej. Szacuje się, że włókno zawarte w tych produktach jest odpowiedzialne za ten efekt. Jednak nadal wymaga to badań potwierdzających skuteczność. Zwłaszcza, że dotychczasowe obserwacje nie przekonałyby diety opartej na produktach o obniżonej wartości glikemicznej, aby były bardziej skuteczne niż dieta niskotłuszczowa. Ponadto wartość glikemiczna produktu zmienia się w porównaniu z innym produktem. Dlatego trudno jest ustalić dietę, która składa się z posiłków o obniżonej wartości glikemicznej.

Polecamy  Biostenix Sensi Oil - opinia na temat oleju poprawiającego słuch

Diety jednoskładnikowe

Najczęściej są to diety owocowe, takie jak diety jabłkowe lub grejpfrutowe lub diety warzywne, takie jak „owoce”, „owoce” i „owoce”. Warkocz.

Główną wadą tych diet jest brak innych niezbędnych składników odżywczych. Diety owocowe i warzywne nie zapewniają białka, nie zapewniają odpowiedniej ilości wapnia, żelaza, jodu i witamin. Podobnie jak diety mleczne i ryżowe, nie dostarczają minerałów ani błonnika pokarmowego. Dieta Mayo zabrania spożywania produktów zbożowych i owoców, a dieta kopenhaska jest tak ścisła, że można ją stosować tylko przez 2 tygodnie. Ta dieta pochłania dużą ilość mięsa, jajek i czarnej kawy.

Diety jednoskładnikowe są często zalecane w różnych kolorowych czasopismach dla kobiet. Sugeruje się, że są szybkie i skuteczne w walce z nadmiarem centymetrów. Jednak takich diet nie należy stosować ze względu na ich negatywny wpływ na organizm.

Dieta bogata w białko

Dieta bogata w białko jest również nazywana niską węglowodanową, optymalną dietą, kosmonautami, lotnikami, Atkins. Ta dieta oparta jest na 50-60% tłuszczu, 20-30% białka i minimalnej zawartości węglowodanów tylko 20 do 50 g. Tak więc jest to dieta uboga w błonnik pokarmowy, witaminy, minerały i flawonoidy. W tym samym czasie zawiera dużo tłuszczu, zwłaszcza pochodzenia zwierzęcego, a więc cholesterolu spożywczego, retinolu i żelaza. Długie stosowanie tej konkretnej diety może prowadzić do zwiększenia ryzyka miażdżycy, prowadzić do toksyczności ketozy, zwiększać ryzyko chorób wątroby i kamieni nerkowych ze względu na zmniejszenie ilości wapnia w kościach.

Zainteresowanie tą dietą wynika głównie z faktu, że prowadzi ona do znacznego Weight Loss i poprawy wyników metabolicznych. Lepsze wyniki uzyskuje się niż w przypadku diety o niskiej zawartości tłuszczu. Różnice te są jednak obserwowane podczas pierwszych 6 miesięcy stosowania, a różnice te stają się znacznie mniej wyraźne później. Ponadto dieta ta prowadzi do zwiększenia stężenia cholesterolu LDL, homocysteiny, fibrynogenu. Z tego powodu nie zaleca się długotrwałego stosowania tej diety.

Opublikowane wyniki badań greckich naukowców pokazują również, że zbyt długo stosowanie diety białkowej zwiększa ryzyko śmierci o 22%. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez szwedzkich naukowców, którzy przez 12 lat badali stosowanie diet niskowęglowodanowych i wysokobiałkowych wśród 42 237 kobiet. Zgodnie z ich obserwacjami, te diety zwiększają śmiertelność o 11%. Są to głównie zgony z przyczyn sercowo-naczyniowych. W tych badaniach spożycie energii z węglowodanów mieściło się w przedziale od 72% (10 centów) do 32,4% (90. W przypadku białka szacuje się, że będzie to odpowiednio 10,4% i 23%. z drugiej strony, badania przeprowadzone na grupie 322 osób pokazują, że dieta niskowęglowodanowa i śródziemnomorska może być alternatywą dla diety niskotłuszczowej, a rozbieżności w wynikach tych badań dowodzą, że wciąż potrzeba wielu badań, aby znaleźć jak dieta białkowa wpływa na organizm ludzki.

Polecamy  Szybkie odchudzanie z ketonem malinowym

Oddzielne diety

Ta dieta opiera się na teorii, że nie wolno łączyć różnych produktów w jednym posiłku. Węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym nie mogą być łączone z tłuszczami w diecie Montignac. Z drugiej strony, diety Diamonda i Hay zabraniają łączenia węglowodanów z białkami. Z naukowego punktu widzenia takie rozdzielenie produktów nie jest jednak uzasadnione.

Uchodźca

To jest najbardziej niebezpieczny sposób na utratę wagi. Powoduje to znaczną utratę wagi, jednak w wyniku jego zastosowania wzrasta stężenie związków ketonowych, co powoduje, że apetyt znika po jakimś czasie. Występują zaburzenia w funkcjonowaniu narządów, min serca, jelit, nerek, a także zaburzeń wodno-elektrolitowych. Magnez, potas i sód są bardzo niebezpieczne. Weight Loss jest nie tylko związany z utratą tłuszczu, ale także z wodą i beztłuszczową masą ciała. Głód może doprowadzić do śmierci.

Korzyści z redukcji wagi

Leczenie otyłości, zarówno dietetycznej, jak i farmakologicznej, przynosi znaczne korzyści. Poprawiają się parametry metaboliczne i zmniejsza się ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.

Korzyści z redukcji wagi o 10 kg

lipidy

  • zmniejszenie całkowitego stężenia cholesterolu o 10%
  • obniżenie stężenia cholesterolu LDL o 15%
  • redukcja stężenia triglicerydów o 30%
  • wzrost stężenia cholesterolu HDL o 8%

ciśnienie krwi

  • zmniejszenie skurczu o 10 mm Hg
  • redukcja rozkurczowa o 20 mm Hg

cukrzyca

  • Zmniejszenie stężenia glukozy na czczo o 30-50%.
  • Zmniejsz wartość HbA1c o 15%.
  • redukcja ryzyka rozwoju cukrzycy> 50%

śmierci

  • zmniejszenie całkowitej liczby zgonów o 20-25%
  • zmniejszenie o 30-40% liczby zgonów z powodu cukrzycy
  • Zmniejszenie liczby zgonów związanych z rakiem o 40-50%.

Weight Loss to esencja zapobiegania otyłości i leczenia nadciśnienia, cukrzycy, dyslipidemii i niektórych nowotworów. Zmniejszenie masy ciała prowadzi również do poprawy obecnego stanu zdrowia, takich objawów jak Weight Loss nóg, duszności, bólu w stawach kolanowych i biodrowych, uczucie zmęczenia, chrapanie, nadmierne pocenie się i wiele innych jest odwróconych.

Podsumowując, dobra dieta jest podstawą do leczenia nadwagi i otyłości. Właściwa dieta to taka, która zmniejsza ilość energii. Z medycznego punktu widzenia nie ma innej diety, która mogłaby bezpiecznie wspierać redukcję wagi.

O Marzena Wielgus 191 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia.Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*