Dieta odchudzająca

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Otyłość jest zaburzeniem metabolicznym, które staje się obecnie epidemią. Jest to stan, a raczej choroba wieloczynnikowa, głównie ze względu na predyspozycje genetyczne i środowiskowe. Otyłość jest spowodowana niższą aktywnością fizyczną połączoną z przetworzoną żywnością o wysokiej wartości kalorycznej.

Otyłość wiąże się z ryzykiem wielu innych chorób, zwłaszcza chorób sercowo-naczyniowych, cukrzycy, nowotworów, które są obecnie przyczyną największej liczby zgonów. Ponadto, zarówno otyłość, jak i te choroby zmniejszają komfort i długość życia. Dlatego tak ważne jest zapobieganie otyłości i nadwadze oraz skuteczne ich leczenie.

Każdy pacjent powinien być leczony indywidualnie. Leczenie otyłości musi uwzględniać wiek, płeć, wiek, rodzaj otyłości, a także rodzaj zaburzeń metabolicznych, takich jak cukrzyca, dyslipidemia i nadciśnienie. Podstawowym założeniem leczenia otyłości jest osiągnięcie ujemnego dziennego bilansu energetycznego. Oznacza to mniej jedzenia i więcej aktywności fizycznej. Tylko jeśli redukcja kalorii nie jest satysfakcjonująca, można podjąć środki farmakologiczne, a w przypadku tak zwanej “redukcji kalorii” można uniknąć zmniejszenia spożycia kalorii. olbrzymia otyłość, leczenie chirurgiczne. Zabiegi powinny być przeprowadzane systematycznie i umiarkowanie, polegające na zmniejszeniu wagi o 5 do 15% w okresie od 3 do 6 miesięcy.

Leczenie otyłości to przede wszystkim redukcja energii. Ponieważ trudno jest dostosować się do zmian w diecie i stylu życia, wciąż poszukuje się nowych metod, w tym “diety cudów” i “środków cudownych”. Niestety, są to tylko fantazje, nie ma takich cudownych sposobów, ai tak nikt ich jeszcze nie odkrył. Wiele diet nie jest zgodnych z aktualnymi zaleceniami dotyczącymi zdrowej diety i dlatego może być szkodliwe. Najbardziej szkodliwe są diety jednoskładnikowe, diety białkowo-tłuszczowe, oddzielne diety i diety głodowe.

Diety o niskiej energii

W celu zmniejszenia masy ciała zaleca się dietę zawierającą 1000-1200 kcal dziennie dla kobiet i 1400-1800 kcal dziennie dla mężczyzn.

Negatywny bilans energetyczny wynoszący 500-1000 kcal na dzień może spowodować Weight Loss około 0,5 do 1 kg na tydzień. Jednak odpowiednia dieta o niskiej energii musi być zgodna z zasadami zdrowego żywienia. Musi więc zawierać odpowiednie ilości białka, węglowodanów i tłuszczów oraz być bogate w witaminy i minerały. Zalecane ilości to: 25-30% tłuszczu, z czego mniej niż 7% nasyconych kwasów tłuszczowych, 15% białka i około 50-60% węglowodanów.

Sugeruje się zmniejszenie spożycia tłuszczów zwierzęcych i węglowodanów o wysokiej zawartości GI w diecie ubogiej w energię, a jednocześnie picie większej ilości wody i spożywanie większej ilości warzyw. Warzywa są cennym źródłem witamin, minerałów, flawonoidów i błonnika. Ten ostatni składnik jest szczególnie polecany, ponieważ sprawia, że czujemy się szybciej pijani, podczas gdy wchłanianie glukozy spada, a jego stężenie po posiłku, a to z kolei powoduje, że wydzielają mniej insuliny. Rozpuszczalne błonnik obniża także poziom cholesterolu i triglicerydów w surowicy. Najważniejszą rzeczą w tym przypadku jest redukcja hiperinsulinemii, ponieważ insulina zwiększa apetyt, więc promuje spożycie glukozy przez tkankę tłuszczową, zmniejszając jej konsumpcję w mięśniach, co jest czynnikiem utrudniającym odchudzanie.

Nieprawidłowy dobór produktów podczas diety może powodować niedobory witamin i pierwiastków śladowych.

Stosowanie diety o niskiej energii pozwala zmniejszyć masę ciała o 10% początkowej masy ciała. Jednak im dłużej będzie on stosowany, tym mniejsza będzie redukcja wagi. Po kilku latach można również powrócić do początkowej masy.

Dieta o bardzo niskiej energii

Jeśli dieta o niskiej energii nie przyniesie oczekiwanych efektów, można stosować dietę o bardzo niskiej energii, która zużywa tylko 800 kcal dziennie. Ta dieta nazywa się VLCD lub dieta o bardzo niskiej kaloryczności. W rezultacie mężczyźni mogą stracić do 2 kg na tydzień, a kobiety do 1,5 kg. Jednak, aby efekty były utrzymane po zakończeniu okresu, musisz zmienić swoje podejście do jedzenia w ogóle.

Dieta VLCD opiera się na przygotowanych przemysłowo, sproszkowanych porcjach dziennie, które miesza się z wodą przed spożyciem. Wskazaniem do stosowania takiej diety jest znaczna otyłość, konieczność szybkiego Weight Loss, np. Przed zabiegiem skutki diety 1000 – 1500 kcal są zbyt niskie. Ta dieta nie powinna być stosowana u dzieci, osób starszych, kobiet w ciąży i karmiących piersią, w zaburzeniach mózgu, wątroby i nerek, cukrzycy insulinozależnej lub w chorobach, w których ograniczenie energii może niekorzystnie wpłynąć na przebieg choroby.

Dieta ta jest stosowana przez okres 3 tygodni, następnie należy zrobić przerwę, w tym czasie zmodyfikowaną dietę stosuje się przez 2 lub 3 tygodnie, tj. Dietę łączącą VLCD z produktami spożywczymi. Leczenie VLCD można następnie przeprowadzić ponownie. Utrata masy ciała w tym okresie jest dwa do trzech razy większa niż w tym samym okresie diety o niskiej energii.

Jednak dieta ta może zwiększać ryzyko powstawania kamieni woreczka żółciowego, a długotrwałe stosowanie diet o niskiej energii może prowadzić do niedoboru witamin i pierwiastków śladowych.

Żywność dietetyczna o niskim indeksie glikemicznym

Coraz częściej mówi się o dietach opartych na produktach o niskim IG, które zapewniają uczucie sytości, szybciej i na dłużej. Szacuje się, że włókno zawarte w tych produktach jest odpowiedzialne za ten efekt. Jednak nadal wymaga to badań potwierdzających skuteczność. Zwłaszcza, że dotychczasowe obserwacje nie przekonałyby diety opartej na produktach o obniżonej wartości glikemicznej, aby były bardziej skuteczne niż dieta niskotłuszczowa. Ponadto wartość glikemiczna produktu zmienia się w porównaniu z innym produktem. Dlatego trudno jest ustalić dietę, która składa się z posiłków o obniżonej wartości glikemicznej.

Diety jednoskładnikowe

Najczęściej są to diety owocowe, takie jak diety jabłkowe lub grejpfrutowe lub diety warzywne, takie jak “owoce”, “owoce” i “owoce”. Warkocz.

Główną wadą tych diet jest brak innych niezbędnych składników odżywczych. Diety owocowe i warzywne nie zapewniają białka, nie zapewniają odpowiedniej ilości wapnia, żelaza, jodu i witamin. Podobnie jak diety mleczne i ryżowe, nie dostarczają minerałów ani błonnika pokarmowego. Dieta Mayo zabrania spożywania produktów zbożowych i owoców, a dieta kopenhaska jest tak ścisła, że można ją stosować tylko przez 2 tygodnie. Ta dieta pochłania dużą ilość mięsa, jajek i czarnej kawy.

Diety jednoskładnikowe są często zalecane w różnych kolorowych czasopismach dla kobiet. Sugeruje się, że są szybkie i skuteczne w walce z nadmiarem centymetrów. Jednak takich diet nie należy stosować ze względu na ich negatywny wpływ na organizm.

Dieta bogata w białko

Dieta bogata w białko jest również nazywana niską węglowodanową, optymalną dietą, kosmonautami, lotnikami, Atkins. Ta dieta oparta jest na 50-60% tłuszczu, 20-30% białka i minimalnej zawartości węglowodanów tylko 20 do 50 g. Tak więc jest to dieta uboga w błonnik pokarmowy, witaminy, minerały i flawonoidy. W tym samym czasie zawiera dużo tłuszczu, zwłaszcza pochodzenia zwierzęcego, a więc cholesterolu spożywczego, retinolu i żelaza. Długie stosowanie tej konkretnej diety może prowadzić do zwiększenia ryzyka miażdżycy, prowadzić do toksyczności ketozy, zwiększać ryzyko chorób wątroby i kamieni nerkowych ze względu na zmniejszenie ilości wapnia w kościach.

Zainteresowanie tą dietą wynika głównie z faktu, że prowadzi ona do znacznego Weight Loss i poprawy wyników metabolicznych. Lepsze wyniki uzyskuje się niż w przypadku diety o niskiej zawartości tłuszczu. Różnice te są jednak obserwowane podczas pierwszych 6 miesięcy stosowania, a różnice te stają się znacznie mniej wyraźne później. Ponadto dieta ta prowadzi do zwiększenia stężenia cholesterolu LDL, homocysteiny, fibrynogenu. Z tego powodu nie zaleca się długotrwałego stosowania tej diety.

Opublikowane wyniki badań greckich naukowców pokazują również, że zbyt długo stosowanie diety białkowej zwiększa ryzyko śmierci o 22%. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez szwedzkich naukowców, którzy przez 12 lat badali stosowanie diet niskowęglowodanowych i wysokobiałkowych wśród 42 237 kobiet. Zgodnie z ich obserwacjami, te diety zwiększają śmiertelność o 11%. Są to głównie zgony z przyczyn sercowo-naczyniowych. W tych badaniach spożycie energii z węglowodanów mieściło się w przedziale od 72% (10 centów) do 32,4% (90. W przypadku białka szacuje się, że będzie to odpowiednio 10,4% i 23%. z drugiej strony, badania przeprowadzone na grupie 322 osób pokazują, że dieta niskowęglowodanowa i śródziemnomorska może być alternatywą dla diety niskotłuszczowej, a rozbieżności w wynikach tych badań dowodzą, że wciąż potrzeba wielu badań, aby znaleźć jak dieta białkowa wpływa na organizm ludzki.

Oddzielne diety

Ta dieta opiera się na teorii, że nie wolno łączyć różnych produktów w jednym posiłku. Węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym nie mogą być łączone z tłuszczami w diecie Montignac. Z drugiej strony, diety Diamonda i Hay zabraniają łączenia węglowodanów z białkami. Z naukowego punktu widzenia takie rozdzielenie produktów nie jest jednak uzasadnione.

Uchodźca

To jest najbardziej niebezpieczny sposób na utratę wagi. Powoduje to znaczną utratę wagi, jednak w wyniku jego zastosowania wzrasta stężenie związków ketonowych, co powoduje, że apetyt znika po jakimś czasie. Występują zaburzenia w funkcjonowaniu narządów, min serca, jelit, nerek, a także zaburzeń wodno-elektrolitowych. Magnez, potas i sód są bardzo niebezpieczne. Weight Loss jest nie tylko związany z utratą tłuszczu, ale także z wodą i beztłuszczową masą ciała. Głód może doprowadzić do śmierci.

Korzyści z redukcji wagi

Leczenie otyłości, zarówno dietetycznej, jak i farmakologicznej, przynosi znaczne korzyści. Poprawiają się parametry metaboliczne i zmniejsza się ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.

Korzyści z redukcji wagi o 10 kg

lipidy

  • zmniejszenie całkowitego stężenia cholesterolu o 10%
  • obniżenie stężenia cholesterolu LDL o 15%
  • redukcja stężenia triglicerydów o 30%
  • wzrost stężenia cholesterolu HDL o 8%

ciśnienie krwi

  • zmniejszenie skurczu o 10 mm Hg
  • redukcja rozkurczowa o 20 mm Hg

cukrzyca

  • Zmniejszenie stężenia glukozy na czczo o 30-50%.
  • Zmniejsz wartość HbA1c o 15%.
  • redukcja ryzyka rozwoju cukrzycy> 50%

śmierci

  • zmniejszenie całkowitej liczby zgonów o 20-25%
  • zmniejszenie o 30-40% liczby zgonów z powodu cukrzycy
  • Zmniejszenie liczby zgonów związanych z rakiem o 40-50%.

Weight Loss to esencja zapobiegania otyłości i leczenia nadciśnienia, cukrzycy, dyslipidemii i niektórych nowotworów. Zmniejszenie masy ciała prowadzi również do poprawy obecnego stanu zdrowia, takich objawów jak Weight Loss nóg, duszności, bólu w stawach kolanowych i biodrowych, uczucie zmęczenia, chrapanie, nadmierne pocenie się i wiele innych jest odwróconych.

Podsumowując, dobra dieta jest podstawą do leczenia nadwagi i otyłości. Właściwa dieta to taka, która zmniejsza ilość energii. Z medycznego punktu widzenia nie ma innej diety, która mogłaby bezpiecznie wspierać redukcję wagi.

M
O Marzena Wielgus 200 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia.Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*