Dieta Montignac

[Głosów:0    Średnia:0/5]

dieta montignaca Dieta Montignac

Twórca tej diety stwierdził, że ważniejsze jest kontrolowanie ilości węglowodanów w diecie, a nie ograniczanie wielkości posiłków lub ich kaloryczności. Stosowanie tej diety pozwala na średnio Weight Loss około 1-2 kg na tydzień.

Ogólne zasady diety

Autorem diety jest Michel Montignac, Francuz, który nie zgadza się z celowością liczenia kalorii. Uważa, że przyrost wagi nie jest spowodowany zbyt dużą ilością kalorii, ale złym wyborem produktów żywnościowych w diecie.

Dieta, którą opracował, opiera się na redukcji produktów o wysokim IG i konsumpcji produktów o niskim GI. Produkty o wysokim IG powodują wzrost poziomu glukozy we krwi, aw konsekwencji wzrost insuliny.

Koło się zamyka, insulina obniża poziom glukozy we krwi i znowu jesteśmy głodni. Produkty o niskim indeksie glikemicznym regulują poziom glukozy we krwi, zmniejszając produkcję insuliny we krwi po posiłku. W ten sposób łatwiej kontrolować ilość spożywanego jedzenia i ilość energii przechowywanej w organizmie.

Węglowodany bogate w GI to słodycze, lekkie pieczywo, ziemniaki, biały ryż, piwo, słodzone oczyszczone zboża. Należy również unikać bananów i suszonych owoców.

Z drugiej strony niski indeks glikemiczny jest charakterystyczny dla takich produktów, jak nieoczyszczone zboża, ryż pełnoziarnisty, makaron pełnoziarnisty, mleko odtłuszczone, chude ryby i mięso, rośliny strączkowe, zielone warzywa, papryka, pomidory, cukinie, a także owoce: brzoskwinie, morele, pomarańcze, grejpfruty.

Należy również pamiętać, że nasycone kwasy tłuszczowe są trudniejsze do spalenia, a jednocześnie mają większą skłonność do gromadzenia się w postaci tkanki tłuszczowej. Dlatego warto zastąpić masło, tłuste wędliny i mięso rybami i oliwą z oliwek.

Zasady żywieniowe Montignac, o których powinieneś wiedzieć, są

  • 3 posiłki dziennie: 2 węglowodany (śniadanie i kolacja) i 1 tłusty posiłek dziennie (obiad)
  • po posiłku z węglowodanami musisz zrobić 3-godzinną przerwę, a po tłustym posiłku musisz zrobić 4-godzinną przerwę
  • najlepiej jeść owoce na pusty żołądek.
Polecamy  Musculin Active - przegląd kapsuł dla przyrostu masy mięśniowej

Dieta Montignac podzielona jest na dwie fazy:

  • Faza Ijest czasem Weight Loss. Trwa w zależności od liczby kilogramów, które chcesz zetrzeć. Węglowodany o IG nie przekraczającym 35 są konsumowane. Można spożywać produkty z chudego białka, takie jak ryby i drób, i rośliny strączkowe.
  • etap IIjest czasem potrzebnym do utrzymania zmniejszonej masy ciała. Powinno to trwać do końca życia. Wybierając węglowodany, nadal podążamy za IG i wybieramy te z IG nie więcej niż 50.

Zalety diety

  • Nie ma potrzeby liczenia kalorii.
  • Łatwy podział na dobre (ryby, oliwa z oliwek i inne oleje roślinne) i złe tłuszcze (masło, smalec, tłuste kiełbasy i mięso).
  • Idea wskaźnika glikemicznego jest uzasadniona w badaniach naukowych, zwłaszcza u osób z zaburzeniami metabolizmu węglowodanów (cukrzyca, nietolerancja glukozy).

Minusy diety

  • Zakaz łączenia węglowodanów i produktów tłuszczowych, wbrew ogólnie przyjętym zasadom, że każdy posiłek powinien zawierać wszystkie niezbędne składniki odżywcze (białka, tłuszcze i węglowodany).
  • Dieta dla zdyscyplinowanych osób, ponieważ IG utrudnia wybór produktów.

Przykład menu

Pierwsza faza diety

  • Śniadanie: miska z owsianką na chudym mleku, kawa bezkofeinowa
  • Kolacja: grillowany łosoś z cukinią i bakłażanem, sałatka z białej kapusty, naturalny jogurt, zielona herbata
  • Kolacja: sałatka z pomidorów i mozzarelli z oliwą z oliwek, herbata Pu-erh

Faza II diety

  • Śniadanie: bułka z chudą szynką drobiową, kilka rzodkiewek, pomidor, kawa bezkofeinowa z mlekiem.
  • Kolacja: ryż basmati, pierś z indyka duszona z brokułami i porem, zielona herbata
  • Kolacja: łosoś pieczony w piekarniku, cytryna, sałatka selera z dodatkiem jogurtu naturalnego i orzechów włoskich, Herbal Tea
M
O Marzena Wielgus 200 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia.Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*