Dieta jajeczna
Dieta jajeczna
Our Score
Click to rate this post!
[Total: Average: ]

Dla smakoszy jajek jest idealna. Dla tych, którzy za nimi nie przepadają, nie jest polecana a to z racji tego, iż właśnie one są bazą tej diety. Monotonna i niezbyt zdrowa, tak mówią o niej ci, którzy nie lubią smaku jajek. Błyskawicznie odchudza – i to jest jej największa zaleta, mówią inni, którzy ją przetestowali.

W ciągu kilku dni można schudnąć nawet 5 kg. Dietę tę należy stosować przez dwa tygodnie, wobec czego osiągnąć można naprawdę świetne rezultaty. Dieta ta spotyka się jednak z opiniami negatywnymi. Wielu dietetyków i lekarzy twierdzi, że w taki sposób można odżywiać się najwyżej 3-5 dni.

foto202882 Dieta jajeczna

Ze względu zatem na swój niekorzystny wpływ, nie jest zalecana dla osób cierpiących z powodu wysokiego cholesterolu oraz chorych na wątrobę. Ze względu na małe zróżnicowanie pokarmów wystąpić może efekt jo-jo.

Zalety jajek

Jajko jest cennym pokarmem zawierającym w swoim składzie pełnowartościowe białko, które, jak podkreślają dietetycy, wykazuje właściwości odchudzające – zaspokaja głód, natomiast w sam tłuszcz zamieniona zostaje jego niewielka część. Warte podkreślenia jest także to, iż jajka nie są bardzo kaloryczne. Jedno ma około 70 kcal. W ich składzie znajduje się wiele cennych witamin, w tym: witaminy A, D, E, K oraz substancji: magnez, nienasycone kwasy tłuszczowe, potas.
Ze względu na swoje cenne właściwości zdrowi ludzie mogą spożywać 3-4 jajka w tygodniu.

Dieta jajeczna polega na spożywaniu sporej ilości jajek. Każdego dnia je się 6 jajek ugotowanych na twardo. Taka mało zróżnicowana dieta może więc się znudzić i zniechęcić nawet fana jaj.
Jajek nie należy gotować zbyt długo. Maksymalny czas to 10 minut. Dłuższe gotowanie sprawia, że tracimy cenne składniki, jakie znajdują się w jajkach.

>>>>  PRÓBA KRZYŻOWA

Spożywając jaja należy łączyć je z tłuszczem. Odpowiedni jest majonez, oliwa czy masło. Pamiętać trzeba również o piciu sporej ilości niegazowanej wody mineralnej, herbatek ziołowych oraz czarnej kawy. Każdego dnia w naszej diecie nie powinno zabraknąć również świeżych owoców i warzyw.

Dieta jajeczna opracowana przez amerykańskich dietetyków dopuszcza jedynie trzy posiłki w ciągu dnia.

Przykładowy jadłospis na jeden dzień:

Śniadanie:
2 jajka na twardo, jeden grejpfrut.

Obiad:
2 jajka na twardo, sałatka jarzynowa (marchew, seler, pomidor, jabłko, oliwa)

Kolacja:
2 jajka na twardo, jabłko lub pomarańcza.

Poprzedni artykułPiloxidil na wypadanie włosów
Następny artykułNadczynność tarczycy – dieta pomaga!
Marzena Wielgus
Blog prowadzony jest przez młodą dietetyczkę, pasjonatkę zdrowego stylu życia i matkę, jak sama Autorka o sobie pisze. Jej energia, pasja i twórcze nastawienie do kreowania intrygującej przestrzeni blogowej mogą imponować. Kobieta zamieszcza przepisy na zdrowe potrawy, które świetnie wpływają zarówno na ciało, jak i na ducha. Z perspektywy fachowca i praktyka w sposób wyczerpujący, a zarazem wyjątkowo lekki opisuje różnego rodzaju recenzje, które poleca swoim Czytelnikom. Najprawdziwsza pasjonatka, którzy posiadaja inklinacje i wyjątkowe zacięcie do prowadzenia zdrowego stylu życia, sprawiającego, że najzwyczajniej w świecie jest szczęśliwym człowiekim, który najwyraźniej spełniają się w tym, co robi. Zdołała przy tym zgromadzić wierne grono czytelników, składające się z osób, które również pragną zadbać o swoje ciało, a także samopoczucie – wiadomo przecież, że człowiek jest jednością psychosomatyczną i wszystkie sfery, w zakresie których funkcjonuje, muszą być poukładane. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę i swoją wiedzą pragną w bardzo przystępny sposób dzielić się z innymi. Najważniejsze jest jednak, że sposób, w jaki żyje potrafi zachwycić i skłonić do tego, aby wziął sprawy w swoje ręce i zrobił dla siebie coś dobrego.