Dieta diamentowa
Zdrowie i Ty

Dieta diamentowa

Dieta Diamentowa to 60% energii z węglowodanów, 30% białka i tylko 10% tłuszczu. Białka i węglowodany nie są połączone w diecie. Opiera się na warzywach i owocach w różnych formach, w tym tych, które rano przygotowują niezależny posiłek.

Książka FIT FOR LIFE autorstwa Harveya i Marilyn Diamonds z 1985 roku zawiera informacje na temat diety, która zapewni właściwy stan zdrowia organizmu.

Dieta opiera się na założeniu, że należy zachować ostrożność, aby odpowiednio poprawić procesy oczyszczania organizmu, aby zapobiec gromadzeniu się składników odżywczych. Według autorów można to osiągnąć, jedząc odpowiednie produkty, a nie łącząc białka zwierzęce ze skrobią.

Węglowodany należy spożywać tylko rano, nie należy ich mieszać z owocami i białkiem zwierzęcym. Najlepsze węglowodany to płatki owsiane, gęsta kasza i pełnoziarniste pieczywo.

Na obiad polecamy posiłek węglowodanowy z dodatkiem warzyw lub posiłku z dodatkiem białka i warzyw. Jednakże, ostatni ciepły posiłek powinien składać się z białek, korzystnie białek roślinnych, np. “Pinzel”. roślin strączkowych lub, alternatywnie, świeżych ryb lub jaj.

Podstawą diety są warzywa i owoce aż 70% wszystkich produktów spożywanych codziennie. Obowiązuje jednak szereg zasad. Po pierwsze, soków owocowych i owocowych nie należy mieszać z innymi produktami spożywczymi. Owoce można spożywać tylko rano, a nie wieczorem, a następnie wpływają na regulację przewodu pokarmowego.

Dzięki zastosowaniu powyższych zasad metabolizm i trawienie ulegają przyspieszeniu.

Autorzy diety twierdzą, że organizm ludzki nie jest w stanie trawić produktów mlecznych, a zatem mleko, jogurt, ser, masło itp. Są wykluczone z diety. Należy również pamiętać, że woda jest pijana między posiłkami, ale nie podczas posiłków.

plusy

  • Bez kalorii
  • Nie ma ograniczenia liczby posiłków.
  • Prowadzi do Weight Loss, ponieważ jest bogaty w niskokaloryczne owoce i warzywa.
  • Opiera się wyłącznie na zdrowych produktach.

Minusy

  • Brak naukowych dowodów na to, że niektóre pokarmy spożywane o określonej porze dnia ułatwiają Weight Loss
  • Nie ma naukowych dowodów na to, że połączenie białka zwierzęcego i węglowodanów powoduje gromadzenie się żywności w przewodzie żołądkowo-jelitowym.
  • Dieta może prowadzić do niedoborów witamin D i B12, a także wapnia, cynku i żelaza.

You may also like...

1 Comment

  1. Newsman says:

Comments are closed.