Dieta Atkinsa
Dieta Atkinsa
Our Score
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

dieta atkinsa Dieta Atkinsa

Dieta Atkinsa to dieta uboga w węglowodany. Opiera się na przekonaniu, że nadwaga jest wynikiem nadmiernego spożycia węglowodanów i dlatego zaleca się zmniejszenie ich w codziennej diecie. Ich redukcja ma poprawić metabolizm i sprawić, że organizm zużywa tłuszcz jako główne źródło energii.

Zmniejszona ilość węglowodanów jest kompensowana wzrostem ilości tłuszczu. Prowadzi to do pojawienia się w ciele ketonów, które zmniejszają apetyt.

Dieta reguluje metabolizm węglowodanów poprzez normalizację poziomu glukozy, a tym samym zmniejszenie produkcji insuliny.

Dieta Atkinsa podzielona jest na 4

foto202834 7 Dieta Atkinsa

fazy:

  1. Pierwsza fazaFaza indukcyjna: powinna trwać minimum 2 tygodnie i powinna inicjować Weight Loss. Ta faza powinna zostać przedłużona, jeśli chcesz stracić więcej funtów. Aby rozpocząć odchudzanie, zaleca się spożywanie maksymalnie 20 g węglowodanów netto dziennie. To około 2 szklanek gotowanych warzyw. Podczas tej fazy spożywa się od 3 do 5 posiłków dziennie, maksymalnie 6 godzin między posiłkami. Każdy posiłek powinien zawierać białko zwierzęce, ale nie ma potrzeby usuwania widocznego tłuszczu i skóry z mięsa. Masło i wszelkiego rodzaju oleje roślinne są dozwolone. Nie ma przeciwwskazań do stosowania słodzików. Pij codziennie wodę mineralną i Herbal Teas. Herbata i kofeina lub kawa bezkofeinowa są również dozwolone w umiarkowanych ilościach.
  2. Faza 2Zrzucimy wagę, ale wolniej niż wcześniej. Ilość węglowodanów waha się od 25 do 60 g. Zwykle zaczyna się od ilości netto 25 g, stopniowo zwiększając się o 5 g na tydzień. Prawidłowa stawka Weight Loss wynosi około 1 kg na tydzień. Podczas tej fazy można jeść wszystkie produkty dozwolone w fazie I, a także orzechy, ziarna i wybrane owoce, takie jak jagody, truskawki, maliny i melony.
  3. Trzecia fazawaga spada, ale w znacznie wolniejszym tempie. Konsumpcja węglowodanów jest dostosowywana indywidualnie. Ziemniaki, marchewki i rośliny strączkowe mogą być dodawane do diety. Owoce dopuszczone na tym etapie to banany, jabłka, kiwi, śliwki, brzoskwinie, mango i czereśnie. Około 1/2 szklanki płatków owsianych lub brązowy ryż można dodać do codziennego posiłku.
  4. Czwarta fazaJest podobny do fazy 3, ale zaleca się rozpocząć aktywność fizyczną, najlepiej 30 minut umiarkowanej aktywności fizycznej, 5-6 razy w tygodniu.
>>>>  Strong Magnet feromony dla niego

Należy podkreślić, że coroczne badania wpływu diety ubogiej w węglowodany na niskotłuszczową wykazują większą utratę masy ciała po 3 i 6 miesiącach stosowania diety ubogiej w węglowodany. Jednak po roku różnice te nie są już obserwowane.

Zalety diety

  • Zadowalający Weight Loss
  • Gotowanie książek ułatwiających

    foto202828 8 Dieta Atkinsa

    przygotowywanie posiłków, starannie opracowany plan żywieniowy, nawet sklep internetowy ze specjalnymi produktami spożywczymi, podpisany nazwą Atkins

  • Łatwy w użyciu ze względu na zmniejszony apetyt
  • Pozwala na spożywanie takich produktów, o których zwykle marzy osoba: bekon, jajka z majonezem itp.

Minusy diety

  • W pierwszych dniach Weight Loss wiąże się głównie z utratą wody.
  • Przejście organizmu do ketozy, które oprócz tłumienia apetytu może również powodować bóle głowy, osłabienie, nieprzyjemne zapachy w jamie ustnej i zaparcia.
  • Uważa się, że około 150 g węglowodanów dziennie jest potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, czyli znacznie więcej niż w diecie.
  • Zbyt duża ilość tłuszczu w diecie może prowadzić do wzrostu całkowitego cholesterolu i frakcji LDL, a tym samym do rozwoju miażdżycy
  • Nadmiar białka w diecie może prowadzić do utraty wapnia w kości.
Poprzedni artykułDieta Duke’a
Następny artykułDieta Cambridge
Marzena Wielgus
Blog prowadzony jest przez młodą dietetyczkę, pasjonatkę zdrowego stylu życia i matkę, jak sama Autorka o sobie pisze. Jej energia, pasja i twórcze nastawienie do kreowania intrygującej przestrzeni blogowej mogą imponować. Kobieta zamieszcza przepisy na zdrowe potrawy, które świetnie wpływają zarówno na ciało, jak i na ducha. Z perspektywy fachowca i praktyka w sposób wyczerpujący, a zarazem wyjątkowo lekki opisuje różnego rodzaju recenzje, które poleca swoim Czytelnikom. Najprawdziwsza pasjonatka, którzy posiadaja inklinacje i wyjątkowe zacięcie do prowadzenia zdrowego stylu życia, sprawiającego, że najzwyczajniej w świecie jest szczęśliwym człowiekim, który najwyraźniej spełniają się w tym, co robi. Zdołała przy tym zgromadzić wierne grono czytelników, składające się z osób, które również pragną zadbać o swoje ciało, a także samopoczucie – wiadomo przecież, że człowiek jest jednością psychosomatyczną i wszystkie sfery, w zakresie których funkcjonuje, muszą być poukładane. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę i swoją wiedzą pragną w bardzo przystępny sposób dzielić się z innymi. Najważniejsze jest jednak, że sposób, w jaki żyje potrafi zachwycić i skłonić do tego, aby wziął sprawy w swoje ręce i zrobił dla siebie coś dobrego.