Biegiem po zdrowie i lepszą kondycję!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Biegiem po zdrowie i lepszą kondycję! Tag: jak schudnąć    jogging    sposoby na odchudzanie    sposoby na otyłość    wzmocnienie metabolizmu    wzmocnienie odporności

Bieganie to jedna z najprostszych, najzdrowszych i najbardziej naturalnych dla naszego organizmu form aktywności fizycznej. Co niezwykle ważne, bieganie, znane również jako jogging, nie należy do sportów kosztownych. Jogging jest doskonały dla osób, które chcą zminimalizować ryzyko wystąpienia chorób serca i układu krążenia, schudnąć oraz wymodelować swoją sylwetkę.

Jogging należy do sportów szczególnie popularnych w Ameryce, gdzie uprawia go znacznie więcej osób niż w Polsce – sami nowojorczycy przekraczają liczbę biegających dla sportu Polaków. Dzięki popularności joggingu w Stanach Zjednoczonych odnotowano znaczący spadek liczby chorób niedokrwiennych serca oraz zawałów. Bieganie jest niezwykle korzystne dla zdrowia: może zapobiegać osteoporozie, cukrzycy, chorobom serca, nowotworom, nerwicom , depresji i wielu innym chorobom.
Najważniejsze, aby biegać systematycznie, wtedy jogging przyniesie największe korzyści. Pierwszą z nich będzie widoczna poprawa stanu układu krążenia oraz wzmocnienie serca, które jak każdy inny mięsień potrzebuje treningu, do właściwego funkcjonowania. Jego objętość u osoby u osoby nie uprawiającej sportu to około 600-700 cm3 natomiast u człowieka wysportowanego średnio 1000-1400 cm3 – te dane przekładają się na efektywność pracy serca. Pokazują, że serce osoby nie uprawiającej sportu musi pracować intensywniej, by przepompować jednakową ilość krwi.
Jogging w widoczny sposób wpływa na wzmocnienie odporności organizmu – ludzie biegający systematycznie rzadko chorują, raczej obce są im przeziębienia i infekcje, które również łatwiej znoszą. Dotyczy to szczególnie tych, którzy biegają na świeżym powietrzu niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Dzięki temu uodparnia się i hartuje cały organizm, który zyskuje większą tolerancję na gwałtowne zmiany ciśnienia atmosferycznego.
Bieganie można nazwać doskonałym naturalnym kosmetykiem, który jest w stanie opóźnić procesy starzenia. Jest od dawna sprawdzonym sposobem na utratę zbędnych kilogramów i wyrzeźbienie sylwetki, jest to zatem wymarzony sport dla wszystkich, którzy chcą pozbyć się fałdek zbędnego tłuszczu. Kto zastanawia się jak schudnąć, powinien pamiętać, że bieganie doskonale modeluje problematyczne partie ciała, takie jak uda, łydki oraz brzuch. Wzmocnienie metabolizmu jest przy tym sporcie niemal gwarantowane.
Śmiało można stwierdzić, że jogging uzależnia: wszystkiemu „winne” są endorfiny, czyli hormony szczęścia, które organizm wydziela intensywnie podczas biegania. Działają one przeciwbólowo, dają poczucie relaksu, ogólnie utrzymują organizm w stanie równowagi psychicznej. Lepsze krążenie krwi i dotlenienie organizmu które zapewnia jogging, zapewnia jędrność i zdrowie skóry. Jogging wpływa również pozytywnie na układ nerwowy oraz na potencjał umysłowy – dzięki dotlenionemu mózgowi, który jest w stanie pracować na wyższych obrotach.

Polecamy  LashParade opinie + forum, cena, gdzie kupić, dawkowanie, skład + skutki uboczne, zdjęcia, apteka, Polska, Allegro

Oczywiście, początki naszego biegania wcale nie muszą należeć do przyjemności, zwłaszcza, jeżeli rzucamy się od razu na głęboką wodę i chcemy od razu widzieć ogromne korzyści. Na wszystko jednak trzeba cierpliwie czekać i przygotować się na zakwasy i zadyszkę, jednak te początkowe dolegliwości powinny minąć w miarę wzrastania kondycji organizmu.
Bardzo pozytywnym aspektem biegania jest fakt, iż zapewnia ono poczucie niezależności i jednocześnie je zapewnia: biegacz sam wybiera porę i miejsce na jogging; samodzielnie decyduje o tempie biegania oraz wyznacza sobie cel, do którego chce dotrzeć. Biegać może każdy, niezależnie od wieku, nigdy nie jest za późno żeby zacząć biegać, o ile robi się to we właściwy sposób. Osoby systematycznie uprawiające jogging wiedzą, że zmienia on człowieka i fizycznie, i umysłowo: sprawia, że zaczyna on bardziej o siebie dbać: zmienia swoją dietę na zdrową, wypija więcej wody, pije mniej alkoholu i stara się unikać używek, lepiej się wysypia i ogólnie stara się wprowadzić pozytywne zmiany do swojego stylu życia.
Warto pamiętać o tym, że cała masa gadżetów przeznaczonych dla biegaczy jest dobra głównie dla ich producentów, którzy chcą zarobić pieniądze na nieświadomości początkującego biegacza. Tak naprawdę, w większości przypadków te gadżety nie są do niczego potrzebne, ważne są natomiast dobre, wygodne buty. Takie buty najlepiej wybrać późnym popołudniem, kiedy stopy są największe, ze skarpetami o grubości takiej, jak te, które będą przeznaczone do biegania. Dobrze jest wybrać buty wiarygodnej firmy, niekoniecznie te najdroższe, które zachwala liczący na premię uznaniową sprzedawca. Najważniejsze, żeby były wygodne, oczywiście dotyczy to również ubioru do biegania. Przydatny może okazać się dres z lekkiej, syntetycznej tkaniny, kamizelka oraz rękawiczki. W zimie nie wolno zapominać o czapce.
Teoretycznie biegać może każdy, szczególnie ci , którzy liczą na schudnięcie, bo jogging może naprawdę łatwo zamienić ciało w przysłowiową tyczkę; oczywiście nie wolno przesadzać z jego intensywnością. Przetrenowanie może doprowadzić do stanu katabolicznego, w którym mięśnie zaczną się zmniejszać. Najlepiej jest biegać 2-3 razy w tygodniu.
Bieganie faktycznie wydłuża życie, jak twierdzili już starożytni: jak wykazały badania naukowe, biegający mężczyźni dostają w prezencie około sześciu lat życia więcej; kobiety mniej więcej pięć i pół. Pomimo wszystkich jego zalet, nie każdy może tak po prostu zacząć biegać. Najłatwiej, rzecz jasna, jest osobom młodym i zdrowym, będącym w dobrej formie fizycznej. Do poważnych przeciwwskazań zaliczyć można schorzenia kręgosłupa, stawów kolanowych oraz choroby serca i układu krwionośnego. Poważny problem stanowi duża nadwaga i otyłość; szkodliwe może być nawet dziesięć kilogramów nadwagi. Osoby z nadmiarem kilogramów mogą podczas biegania uszkodzić swoje kości i stawy. Zaleca się dal nich w zastępstwie energiczne spacery, częste wycieczki oraz chodzenie po schodach. Uważać muszą ludzie w podeszłym wieku, które absolutnie nie mogą się przeforsowywać, gdyż grozi to pogłębieniem dolegliwości kostno – stawowych. Przeciwwskazaniem są również przebyte w przeszłości kontuzje nóg, które mogą mieć skłonność do nawrotów. Takie osoby mogą zaopatrzyć się w sprzęt minimalizujący ryzyko ponownego wystąpienia kontuzji.

Polecamy  Aparat ortodontyczny nie tylko dla pięknego uśmiechu
M
O Marzena Wielgus 200 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia.Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*